NEED HELP PAYING YOUR RENT OR BILLS? CLICK HERE FOR RESOURCES

PAPA FRANCISCO, UN HOMBRE AUTENTICO

2 min read

por Mari Fuentes

20160223_110805Mari Fuentes es es una chica pura mexicana . Es originalmente de Arizpe, Sonora. Ella vive en Barrio Libre con su esposo y 3 hijos y es parte del equipo de Casa Maria.

 

La visita del Papa a Mexico fue buena por que hablo de casi todos los problemas de mi país.

Hablo de la violencia, el narcotraficante, la falta de empleo que hace que las personas abandonen el país por la pobreza y la falta de oportunidad para los jóvenes. El papa les dijo a los jóvenes que no miren el narcotraficante como una forma de vida y a no seguir aquello que siembra destrucción y muerte.

Uno de los mensajes que no senos van a olvidar es cuando dijo que con el demonio no se dialoga y otro es cuando junto a los lideres religiosos y les dijo que no se dejen seducir por la corrupción.

El Papa Francisco es un hombre autentico, un buen líder.

____________

____________

The Popes visit to Mexico was good. He talked about a lot of problems going on in my country.

He talked about drug trafficking, violence and unemployment that is forcing many people to leave the country due to the lack of opportunity for young people.The Pope said that young people should not look at drug trafficking as a life style, it causes destruction and death.

One of the messages we are not going to forget is when he said, with the devil you don’t dialogue. The other one is when he sat down with the religious leaders and told them not to let the corruption seduce them.

Pope Francisco is an authentic man and a good leader.

Share Article:

Subscribe to our Newsletter

Fighting for Justice, Liberty, & Peace in Barrio Libre